Warszawa – Łukasz Kacprzak +48 660 681 828

Radom – Łukasz Pękacki +48 502 306 278

Badanie bezpieczeństwa i stanu technicznego obiektów budowlanych polega m.in. na pomiarze i określeniu odchyłek geometrycznych niektórych elementów konstrukcyjnych. Pionowanie konstrukcji należy do grupy pomiarów kontrolnych  mających na celu sprawdzenie pionowości. Tego typu audyt wykonuje się najczęściej na już istniejących obiektach, w celu określenia czy zostały one poprawnie w wykonanie.

Pionowanie konstrukcji

Aby uniknąć dużych odchyłek, elementy wymagające precyzyjnego położenia w linii pionu powinny być weryfikowane na etapie wznoszenia. Geodeta dysponując odpowiednim sprzętem i technikami pomiarowymi, podczas procesu stawiania (np. elementów stalowych) może z dużą dokładnością i co najważniejsze na bieżąco podawać odstępstwa od linii pionu.  Dzięki temu można mieć pewność, że wzniesiona konstrukcja spełnia założenia projektowe. Jest to szczególnie ważne przy budowie z wykorzystaniem komponentów prefabrykowanych.

Opisane wyżej prace pomiarowe wykonujemy wykorzystując sprzęt najwyższej jakości, powalający osiągnąć interesującą nas dokładność. Najczęściej do pionowania konstrukcji używamy tachimetrów pozwalających na bezreflektorowy pomiar odległości.

Posiadamy również skaner laserowy, który może być użyty m.in. do badania pionowości szybów windowych – zebrana tym sposobem informacja pozwala na pokazanie deformacji całego szybu podczas gdy klasyczne metody sprowadzają się do pomiarów punktowych.

Najczęściej zadawane pytania

Pionowanie konstrukcji to pomiar kontrolny mający na celu sprawdzenie pionowości elementów budowlanych. Pozwala określić, czy elementy zostały poprawnie wykonane i czy spełniają założenia projektowe.

Pionowanie konstrukcji wykonuje się najczęściej na już istniejących obiektach, aby sprawdzić poprawność ich wykonania. Zaleca się jednak weryfikację pionowości także na etapie wznoszenia, zwłaszcza przy elementach wymagających precyzji.

Do pionowania konstrukcji najczęściej używa się tachimetrów umożliwiających bezreflektorowy pomiar odległości. W niektórych przypadkach stosuje się także skaner laserowy, na przykład do badania pionowości szybów windowych.

Pionowanie konstrukcji jest szczególnie istotne przy budowie z wykorzystaniem komponentów prefabrykowanych, ponieważ pozwala na bieżąco kontrolować odstępstwa od linii pionu. Dzięki temu można mieć pewność, że konstrukcja spełnia założenia projektowe.

Skaner laserowy umożliwia zebranie informacji o deformacjach całego szybu windowego, podczas gdy klasyczne metody ograniczają się do pomiarów punktowych. Pozwala to na dokładniejszą analizę pionowości konstrukcji.